Kapitel 13

'Favoritpizza'


 ''Så, vad tycker ni?'' undrar jag när filmen är slut.

''Tja, det var inte särskilt normal.'' svarar Caitlin, som ser lite blek om nosen ut.

''Den var toppen!'' utbrister Christian och Justin nickar instämmande. ''Jag är hungrig.'' säger han sen.

''Vad ska vi äta?'' undrar Justin. Klockan är typ halv sex och vi har inte ätit något sen brunchen vid tolv, om man inte räknar alla kakor då. Jag svarar med att rycka på axlarna.

''Pizza?'' föreslår Christian då.

''Det låter som en bra idé.'' svarar jag och resten verkar hålla med. Fem minuter senare sitter alla i bilen på väg till en pizzeria som de brukar äta på, fast idag ska vi bara beställa hem. När alla andra har beställt blir det tillslut min tur. De verkar ha alla ingredienser som behövs till min favoritpizza så jag ber om en specialbeställning.

''Ska du verkligen äta det?'' undrar Justin äcklat.

''Det är den bästa pizza-kombinationen någonsin, jag lovar.'' svarar jag med ett flin. Efter att ha väntat ett tag blir pizzorna klara och vi åker snabbt hem så de inte hinner kallna för mycket. Jag hugger direkt in på min pizza som innehåller pizzadeg (nehe?), tomatsås, ost, kyckling, curry, ananas, jordnötter och kebabsås. Som jag sa, bästa pizzan någonsin, resten verkar dock inte tro mig. Jaja, deras förlust.

Vi sitter framför tvn och äter direkt från kartongen. Denna gången valde Caitlin film då hon sa att hon inte ville se någon äcklig när vi ska äta, jag förstår henne faktiskt. Filmen som är på är alltså 'High School Musical 1', jag och Caitlin kom överens om att den bästa handlingen är i just den filmen. Justin och Caitlin verkar dessutom väldigt ivriga att para ihop mig och Christian, vi har suttit bredvid varandra hela tiden, inte för att jag klagar, men ändå! Vi har på sing-along versionen så alla sjunger med så högt och oseriöst vi bara kan. Det slutar med att jag skrattar så mycket att jag ramlar ner från soffan, det gör dock bara att jag skrattar ännu mer precis som Justin och Caitlin. Christian ser mer orolig ut över om jag har skadat mig men jag försäkrar honom att jag inte har ont någonstans och då börjar han också skratta. När filmen tar slut sätter vi på nästa och sedan nästa igen, vi har 'hsm' maraton. När klockan strax ska slå ett och den sista filmen är slut så är jag dödstrött.

''När gick ni upp idag?'' Det är jag som frågar, samtidigt som jag gäspar.

''Omkring nio, när jag ringde dig. När gick du upp egentligen?'' svarar Caitlin.

''Kvart i sju tror jag.'' säger jag och gäspar stort. ''Som jag alltid gör.'' tillägger jag när jag gäspat klart.

''Då förstår jag att du är trött, vad sägs om att sova?'' säger Justin.

''Det skulle vara trevligt.'' Jag somnar nästan stående när jag borstar tänderna, när jag är klar och ska gå till min säng snubblar jag till och känner direkt hur någon tar tag i mig och lyfter mig till sängen.

''Tack.'' mumlar jag till Christian då jag ser att det är han som bär mig till sängen. Sen kommer Caitlin och Justin in och alla sätter sig i min säng.

''Var ska vi sova?'' undrar Justin.

''En till får plats i min säng, och två kan sova på en luftmadrass eller i Sandra och Dylans säng.'' svarar jag.

''Då kan Chris sova här så tar jag och Justin Sandra och Dylans säng.'' föreslår Caitlin. Jag förstår vart hon vill komma men är alldeles för trött för att invända.

''Bara jag får sova nu så är jag nöjd.'' säger jag och gosar ner mig i den underbara sängen. Sen hör jag hur alla lämnar rummet för att göra sig i ordning, efter ett litet tag kommer någon tillbaka.

''Sover du?'' hör jag Christian säga.

''Nej, men jag kommer göra det snart.'' svarar jag. Jag känner hur sängen trycks ner lite, som när någon lägger sig i den, vilket antagligen är det han gör. Sen känner jag en varm arm slingrar runt min midja. Jag börjar le och lägger min hand ovanpå hans. Han drar mig närmare sig och pussar mig försiktigt i nacken vilket gör att jag ryser. Sen måste jag ha somnat, för det är allt jag minns. När jag vaknar är klockan halv nio och jag njuter av sovmorgonen, vet inte när jag kommer få en sovmorgon igen. Jag känner hur Christian rör på sig lite och börjar le av minnet från inatt, när han la sin arm om mig och drog mig tätt intill sig. Även om vi inte är ett par eller något sådant så är jag fortfarande väldigt lycklig, tänk om jag inte hade åkt hit. Jag var väldigt skeptisk till en början och var nära att ångra mig flera gånger, det var nog mest för själva flygresan. Ju närmare avresan jag kom, desto mer taggad blev jag på att åka. Helt plötsligt rör Christian på sig och jag, som är fast i mina tankar, rycker till lite, men han vaknade inte som tur var. Min mage börjar kurra och jag slingrar mig väldigt *host* smidigt ur hans famn och går ner till köket. Ingen annan är där nere så jag antar jag är ensam vaken. Jag nynnar på låtar från filmerna vi såg på igår, både High School Musical och Sweeny Todd, under tiden jag gör frukost. Eller ja, under tiden jag stoppar mina mackor i brödrosten och häller upp mjölk i alla fall.

''Det blev kallt när du gick.'' Jag hoppar högt av förvåning och snurrar sedan runt och står öga mot öga med Christian.

''Jag är hungrig.'' försvarar jag mig leendes och rycker på axlarna. ''God morgon förresten.'' fortsätter jag sedan.

''God morgon på dig med.'' säger han och drar in mig i en kram. Vi står så ett tag innan mina bröd hoppar upp ur brödrosten och jag hoppar högt av förvåning, igen. Christian ser bedjande på mig och jag suckar men ger med mig.

''Visst, du kan få en...'' Han drar åt sig en macka och brer snabbt smör på under tiden jag stoppar i två nya mackor i brödrosten. När vi är inne på vår tredje macka var stapplar en sömnig Caitlin in i rummet, Justin sover tydligen fortfarande.

''Varför sover inte ni?'' undrar hon trött, hon typ sitter och sover.

''Jag blev hungrig.'' svarar jag och fnissar lite över hur trött hon är.

''Jag vaknade nyss.'' säger Christian och rycker lätt på axlarna. ''Frågan är varför inte du sover syrran, du ser ut som en zombie.''

''Justin slog mig i ansiktet i sömnen, och han tar upp hela sängen.'' säger hon klagande.

''Du kan ta min säng istället.'' föreslår jag. Innan meningen ens var färdig reste hon sig upp och gick, troligtvis mot min säng.


Nu så är det ju tyvärr så att alla kapitel ur All About Us publiceras på jämna datum. Ni som håller koll på datumen under sommaren fattar säkert vad det betyder, och ni som inte fattar ska jag nu berätta det för. Juli månad har 31 dagar, vilket betyder att det kommer bli en dag längre mellan kapitlen denna gången! För att väga upp detta kommer jag ha en liten One-Shot till er som kommer den 1:a augusti, men den kommer bara komma upp på min 'vanliga' blogg. Den kommer dock vara helt på svenska, så det är bara att klicka sig in där på torsdag!
Länken dit finns här, och är även länken du ska klicka på om du vill läsa novellen med engelska dialoger!

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback