Prolog

''Paulina, vi måste åka nu!!''

Öhm... Japp...

Det där är pappa, han är inte lite stressad just nu, fast jag är egentligen inte så annorlunda. Vi är väldigt lika, åtminstone är det vad alla säger. Som ni kanske förstått så heter jag Paulina, Wegelius i efternamn, och jag är 15 år. Jag gillar att simma, lyssna på musik och vara med mina vänner, typ som vem som helst. Är alltså en helt vanlig, svensk tjej från Bankeryd.

Okej det där lät som en kontaktannons eller något liknande men jag vet inte hur jag annars ska börja. Det som är det viktiga, eller i alla fall det som jag tycker spelar störst roll är att jag, just nu, i detta ögonblick, ska åka till min faster och bo där över sommaren! Jag vet vad ni tänker, vad är det som är så speciellt med det nu då? Jo, det ska jag berätta nu!

Min faster bor i Atlanta, Georgia, USA! Hur underbart är inte det?! Jag ska ta hand om min lilla, läs: enda, kusin, han är bara ett halvt år gammal och det är första gången jag träffar honom. Tänk om han inte gillar mig utan bara skriker, vad ska gör jag då? Okej Pauli, inga negativa tankar, det kommer gå så bra. Tänk bara hur avundsjuka alla är, du ska få åka utomlands i över två månader, till USA dessutom! All shopping, värmen, maten. Åh vad jag längtar, jag ska göra allt för att ha det så bra som möjligt. Jag är så peppad att jag knappt vet var jag ska ta vägen så jag går igenom listan en gång till i huvudet innan jag springer ut till pappa och hoppar in i bilen.

USA, jag är på väg!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback