Kapitel 19

'Det är du sweetie!'


Veckan passerade snabbt och nu är det fredag igen. Caitlin är på väg hit och sedan, när Sandra kommit hem, ska vi till Justin som ska ha någon slags fest. Jag har ingen aning om varför han har fest men det blir säkert bra ändå. Veckan som gått har varit som alla de andra veckorna, bara med några små ändringar. Caitlin och Adrian var ute på sin första dejt, enligt vad jag har hört var den underbar. Efter det har hon umgåtts mycket med Adrian, så har det bara varit killarna som hållit mig sällskap under dagarna. Inte för att jag klagar precis, men jag saknar henne, har inte träffat henne sen den dagen jag pratade med Adrian.

''När man talar om trollen...'' mumlar jag när jag går för att öppna dörren som Caitlin precis knackade på.

''Heej! Jag har saknat dig!'' tjuter båda i munnen på varandra när jag öppnat dörren, sen börjar vi skratta åt ingenting. Vi äter lunch, pratar och skrattar, och tar hand om Jake också. Till sist hör jag att dörren öppnas så jag tar Jake i famnen och går ner för att lämna honom till Sandra. En timme senare är jag och Caitlin nästan klara att åka, bara lite smink kvar.

''Det här kommer bli den roligaste kvällen någonsin!'' säger jag och tittar sedan koncentrerat in i spegeln när jag lägger på mitt röda läppstift.

''Jag vet!'' svarar hon och tar ett sista drag med mascaran. ''Gosh, älskling, du ser fantastisk ut!''

''Tack, honey! Du borde verkligen titta in i spegeln, ser du den vackra tjejen som stirrar tillbaka på dig? Det är du, sweetie!''

''Aww, du är för underbar!''

''Jag vet!'' säger jag självsäkert, sen går vi ner för trappan för att säga hejdå till Sandra, Dylan och Jake.

''Drick inte för mycket!'' säger Sandra uppmanande medan vi tar på oss skorna.

''Du behöver inte oroa dig.'' svarar jag och greppar tag i min väska eftersom jag ska sova där, hela gänget ska det.

''Ha så kul!'' säger Dylan innan vi säger hejdå och jag och Caitlin går ut till hennes bil. När vi kommer fram inser jag att det var väldigt mycket folk där, berusat folk. Christian kommer och möter oss när vi hoppar ur bilen och det känns på hans andedräkt att han druckit en del. Jag känner knappt en tiondel av alla människor så jag hänger efter Christian, han verkar dock inte störas av det utan presenterar mig glatt för sina kompisar. Jag blir törstig och letar efter något att dricka men inser snabbt att det är alkohol i allt och känner mig helt plötsligt inte törstig längre. Då kommer Justin fram till mig, han har inte druckit lika mycket som vissa andra, men nykter är han inte heller.

''Har du kul?'' undrar han.

''Yeah, det är trevligt.'' svarar jag lite osäkert, jag är inte precis ett fan av onyktra människor.

''Vill du ha något att dricka?''

''Nej, jag är nöjd, helt nöjd!'' övertygar jag honom och han rycker på axlarna innan han går vidare. Jag går runt lite och letar efter Christian eller Caitlin eller någon när jag känner ett par armar runt min mage.

''Hej vackra människa.'' viskar Christian i mitt öra.

''Hej snygging.'' viskar jag tillbaka och snurrar runt i hans famn innan jag kysser honom. Även om spritsmaken finns där så försvinner allt annat omkring oss och det är bara vi som existerar, i vår egna lilla värld.

''Aww.'' hör jag en röst säga bakom mig efter ett tag. Caitlin. Jag vänder mig om och där står mycket riktigt Caitlin, tillsammans med Adrian. Jag visste inte ens att han var här.

''Jag kan säga desamma...'' retas jag och båda börjar rodna. ''Hon är en jättebra tjej, våga inte såra henne, för då får du med mig att göra.'' säger jag sedan hotande vänd mot Adrian som först ser förskräckt ut, sedan inser han att jag var ganska oseriös. Caitlin och Christian fattar dock ingenting utan bara stirrar på oss.

''Jag hade inte planerat det heller.'' svarar Adrian och lyckas på något vis rodna ännu mer.

''Gud vad gulligt!'' utbrister jag.

''Vad pratar ni om?'' undrar Caitlin, nyfiken som hon är.

''Inget speciellt, eller hur?'' svarar Adrian och spänner ögonen i mig för att jag inte ska säga något.

''Det stämmer.'' instämmer jag nickande. När det är sagt börjar 'Drive By' med Train spelas och vi börjar dansa, så håller vi på resten av kvällen. Dans, och lite prat emellan när vi inte orkar dansa. Låt på låt spelas och till slut börjar jag känna mig trött. Inte bara lite utan hur trött som helst.

''Jag är trött.'' säger jag till Christian som inte ser lika trött ut, men vem vet? Alkohol kanske gör att du blir piggare. Även om det nu vore så kommer jag inte testa, usch!

''Vill du sova?'' undrar han lite sluddrande. Jag nickar till svar. Han ser sig omkring och upptäcker något, det var visst Justin han letade efter då han går fram till honom och säger något jag inte hör vad. Helt ärligt bryr jag mig inte heller utan bara gäspar och tänker på hur skön min säng är.

''Kom.'' säger Christian och drar med mig upp på övervåningen. Han tar upp en nyckel och låser upp en dörr som går till ett sovrum, det verkar vara Patties. ''Du kan sova här.'' säger han sedan och pekar på sängen i mitten av rummet där min väska står. Det var alltså där den var.

''Du kan gå ner igen, jag klarar mig.'' säger jag till honom och menar det verkligen, han ska inte behöva sova när han inte är trött bara för att jag råkar vara det. Han protesterar lite innan han ger med sig. ''Bara ett tips, drick inte så mycket mer.'' ler jag åt honom när han går ut ur rummet. Han blinkar åt mig och stänger dörren. Låser gör han också, men det blir jag bara glad för, då kan ingen utom han och möjligtvis Justin komma in i rummet när jag sover. När jag tvättat bort mitt smink och borstat tänderna i badrummet vars enda dörr går in hit lägger jag mig ner i sängen och somnar hur snabbt som helst, trots ljudet nerifrån.


Vill du läsa novellen med engelska dialoger? Klicka här!

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback