Kapitel 15

'Jag älskar parodier'


 Nu satt vi hemma hos mig igen, med mätta magar och trötta kroppar efter allt badande. Plötsligt plingar min mobil till och jag tar upp den och tittar på smset.

'Jag och Jake är hemma om drygt tre timmar, vi åker från Birmingham nu.'

'Okej, vill ni ha mat när ni kommer? :)'

'Du känner mig! :)'

'Haha, ses snart då :)'

'Absolut :)'

''Jag förstår inte.'' klagar Justin som troligtvis tittat över min axel.

''Det är för att det är svenska, idiot.''

''Jag är ingen idiot!''

''Om du säger det så.'' säger jag ironiskt. Helt från ingenstans tar han min mobil, jag hade inte väntat mig det så det gick lätt. Jag slänger mig efter den men han håller den utom räckhåll men så att jag kan se skärmen, som tur var hade han inte gjort något.

''Lugna ner dig lilla fröken, jag ska bara kolla din musik. Men jag hittar den inte...''

''Tryck på knappen i mitten, sen där, nej inte där, där. Bra, nu tycker du där och sen är det bara att scrolla.'' instruerar jag. Han bläddrar lite och nickar gillandes, sen verkar något gå snett då han trycker på en låt och rycker till. Det var inte ens en låt, det var en del av en talbok som jag lyssnar på, som heter 'Levande begravd'. Han ser helt förvirrad ut, sen räcker han mig mobilen och ber mig sätta på något jag gillar. Jag bläddrar lite innan jag hittar en cover på 'Payphone' av en grupp systrar som kallar sig 'Cimorelli'. Han lyssnar lite och säger att de är bra, sen undrar han hur jag hittade de.

''De gjorde en parodi av 'Call me maybe' och min lillebror gillade det, så han visade det för mig och jag började lyssna på de.'' svarar jag.

''Jag vill se parodin!'' utbrister Caitlin. ''Jag älskar parodier.'' tillägger hon sedan. Jag drar fram min datorn och går in på youtube. Där inne söker jag mig vidare tills jag hittat rätt och sätter på låten. Videon börjar spelas och resten tittar nyfiket på den medan jag sjunger med lite smått. Sen fastnar vi framför youtube tills jag tittar på klockan och blir stressad. Sandra och Jake kommer om fyrtio minuter och förväntar sig mat då. Jag berättar för de andra som bestämmer sig för att gå hem och jag ställer mig i köket för att börja med maten. När allt är klart hör jag en bil på uppfarten och skyndar mig ut för att hjälpa Sandra in med allt. Under tiden vi äter berättar jag om allt vi gjort och hon börjar, som förväntat, skratta när jag kommer till delen om branden. Dock utelämnar jag delen om min och Christians promenad, hon hade bara pipit och bett mig visa platsen, något jag absolut inte tänker göra.

Onsdag morgon:

Dagarna flyter på som vanligt, Jake är en liten ängel som nästan aldrig skriker eller protesterar. Om han nu skulle göra det har jag kommit på ett litet knep, nämligen att sjunga. Han blir verkligen lugn om man sjunger låter 'Colder Weather' av Zac Brown Band. Sandra håller även på att lära sig den då jag faktiskt fått tillfälle att bevisa att det funkar. Livet känns på topp just nu, Christian och jag är tillsammans, jag har fått underbara, nya bästa vänner, Sandra och jag har kommit närmare varandra och på fredag efter lunch någon gång sticker jag till Caitlins och Christians stuga över helgen. Just nu sitter jag lite med datorn och väntar på Christian som skulle spendera dagen här med mig. I samma ögonblick som det knackar på dörren kommer jag på en sak som jag absolut inte får glömma. Jag rusar ner och öppnar, där står Christian, lika snygg som vanligt. Vi hälsar med en kyss innan jag drar med mig honom upp till min dator och går in på svt play där jag går in på allsång på skansen. Christian stirrar på datorn.

''Om det är okej med dig så skulle jag vilja titta på en grej.'' säger jag.

''Vadå?'' undrar han nyfiket.

''Ett svenskt tvprogram. Det är lite svårt att förklara men för att göra det kort så är det artister som kommer och sjunger en eller två låtar, sen sjunger de något som kallas för en 'allsång' och alla sjunger med. Det är supersvenskt och en sommartradition.'' försöker jag förklara.

''Vi tittar.'' säger han men ser lite halvt skeptisk ut. Det är premiär avsnittet och idag (igår) var Laleh, Agnes och Sean Banan med bland annat. Att döma av Christians min hade han gillat programmet mer om det hade varit på engelska, nu verkar han tycka att det är okej i alla fall. Dagen fortsätter och går snabbt, till slut är Sandra och Dylan hemma och Christian ska hem.

''Vi ses på fredag.'' säger han när han ska gå. ''Jag smsar när vi lämnar flygplatsen.''

''Det tycker jag låter bra.'' svarar jag och ler samtidigt. När han har åkt hjälper jag Sandra med maten innan vi äter och jag går upp till datorn. För första gången på länge är inte Emma över mig på skype direkt, hon är inte ens inloggad. Det betyder troligtvis att hon är med någon vilket är bra då hon inte varit med någon sedan skolan slutade.


Vill du läsa novellen med engelska? Klicka här!

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback