Kapitel 4

'Har du något smeknamn?'


 Jag hoppar in i bilen och möts direkt av ett par nyfikna, fina, bruna ögon. Nej, jag pratar inte om Justins nu, utan hans kompis, vad han nu heter.

''Hej.'' hälsar jag lite blygt.

''Hej Paulina, det här är Caitlin.'' han pekar på en tjej med likadana ögon som sitter bredvid honom där framme. ''Och det är Christian.'' tillägger han samtidigt som han pekar på killen med de underbara ögonen. ''Det här är Paulina.'' avslutar han sedan presentationen.

''Trevligt att träffas Paulina.'' säger Caitlin.

''Det är ett konstigt namn, har du något smeknamn?'' säger Christian och får Caitlin att börja skälla ut honom för att ha kallat mitt namn konstigt. Jag börjar skratta samtidigt som jag försöker förklara att mina föräldrar inte gillar smeknamn så alla utom min bästa vän kallar mig Paulina.

''Då måste jag ge dig ett smeknamn.'' svarar han med ett leende och jag ler tillbaka.

''Vad sägs om Pauli?'' frågar Caitlin.

''Bara om jag kan kalla dig Lin.'' svarar jag.

''Då var det bestämt Pauli!'' säger hon och båda börjar skratta, jag känner på mig att vi kommer bli väldigt bra kompisar.

''Vart ska vi?'' frågar jag efter ungefär fem minuter.

''Vi ska till gallerian och shoppa!'' jublar Caitlin, Justin ser ut att tycka samma sak medan jag och Christian är lite mindre intresserade. Vi är framme två minuter senare, vid samma galleria som jag och Sandra var i för några dagar sedan. Caitlin springer iväg direkt och drar med sig mig, Justin är inte långt bakom samtidigt som han drar på Christian. När vi varit inne i över tio affärer har Caitlin och Justin cirka fyra påsar var och jag och Christian inga alls. De två shopaholicarna springer vidare medan jag och Christian köper varsin smoothie jag sätter oss ner för att vila. Vi pratar om lite allt möjligt och helt plötsligt står Justin och Caitlin framför oss med ännu fler påsar.

''Ska du inte köpa någonting?'' frågar Caitlin undertiden hon sätter sig bervid mig.

''Jag gillar inte att shoppa.'' erkänner jag.

''Inte jag heller, vi blir ett bra team!'' utbrister Chritian och vi gör high five medan Justin och Caitlin suckar och skakar på huvudet år oss.

''Tja, jag är klar. Ska vi åka någon annanstans?'' säger Justin efter ett tag.

''Äntligen!'' säger Christian och reser sig snabbt upp. ''Men vart?'' fortsätter han sedan.

''Hem?'' frågar Caitlin.

''Visst, är det okej för dig?'' frågar Justin samtidigt som han tittar frågande på mig.

''Ja, absolut!'' svarar jag glatt, och så börjar vi gå mot bilen. Jag får agera packåsna åt Caitlin eftersom att hon inte kan bära allt själv.

Efter ett tag har vi hunnit med att åka hem till Beadles, äta OCH titta på film. Precis när den väldigt dåliga romantiska komedin de satte på är slut ringer Sandra. Hon säger att jag ska hem för att vi ska äta och sedan lägger hon på, hon var väl upptagen med maten tänker jag.

''Uhm, hörrni. Jag måste hem nu, men jag kan inte vägen.'' säger jag lite försiktigt.

''Åh, inga problem, jag kör dig!'' säger Caitlin.

''Tack!'' säger jag. Det tar ett tag att åka eftersom det ligger i helt olika områden av Atlanta så undertiden sjunger vi med till radion, larvar oss och pratar lite.

''Kan du göra något imorgon också?'' frågar Caitlin när vi är framme.

''Jag tror det, men om jag får ditt nummer kan jag smsa när jag vet.'' säger jag och låter lite låtsas flörtig. Vi börjar skratta samtidigt som vi byter nummer med varandra, sen säger vi hejdå och jag hoppar ut ur bilen. Jag går med ett stort leende mot dörren.

En av de bästa dagarna på länge!


Nu är jag påväg hemifrån, jag kommer vara bortrest till på tisdag. Men jag har tidsinställt inlägg så de kommer upp varje dag tills den är synkroniserad med den ''engelska'' novellen.

 Eftersom jag inte har med min dator kommer inte jag kunna svara på kommentarer, så om ni vill något så finns jag på kik: NessieChanse och bloggens nya instagram: Storiestoldbyafriend (följer tillbaka varenda kotte!)

Vill du läsa novellen på engelska? Klicka här!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback