Kapitel 80

'Bryt'


''Hej, jag heter… Inte Tyler Oakley. '' suckar jag. ''Bryt. ''

Jag stirrar in i kameran, som för att få den att radera det jag nyss sa av sig själv. Det jag försöker göra är spela in en vlog, vilket tydligen är mycket svårare än det ser ut. Allt jag säger känns det som att andra redan har sagt och eftersom jag inte vill vara en copycat är det extremt svårt att hitta på en hälsning.

Anledningen till att jag spenderar min tid med att filma mig själv är att flera stycken har bett mig börja med det, då jag inte har vine eller något liknande så tyckte jag att kunde vara en rolig grej. Om jag nu ens får ihop ett intro vill säga.

''Att det ska vara så svårt då. '' utbrister jag surt. ''Kom igen Paulina, du klarar det! ''

Efter att funderat ytterligare en stund slutar det med att jag helt enkelt presenterar mig och låtsas skaka hand med den som tittar. Sen fortsätter jag bocka av saker på min lista med grejer jag ska prata om. Det kommer ju vara mig första video någonsin, så jag har bestämt mig för att göra hela videon som en sorts introduktion till min kanal och till vem jag är.

Sen kommer det som är ännu svårare, nämligen att lista ut hur jag ska klippa ihop allt till en vettig video. Jag har aldrig gjort det innan, flera av mina kompisar satt med Windows Movie Maker när de var små men jag gjorde aldrig det av någon anledning. Alltså slutar det med att jag ringer upp Justin på Skype för att få honom att förklara hur man gör.

''Jag ska klicka vart? '' frågar jag förvirrat och letar förgäves efter en knapp som ser ut som han beskrivit.

''På grejen med ett landskap, eller något sådant, på sig. '' förklarar han, men det finns ju typ fem olika.

''Vilken av de? '' undrar jag och för sakta musen över alla knappar, som ligger på en rad.

''Vad menar du? Finns det mer än en? '' frågar han förvirrat.

''Det finns, typ, fem. ''

''Jag minns bara en. Vänta, har du den nya versionen? ''

''Jag antar det. '' svarar jag, ännu mer förvirrat. Hur skulle det kunna påverka något?

''Jag tror de har ändrat massa saker. Ledsen, men jag kan inte hjälpa dig. ''

''Aw, vet du någon som kan? '' frågar jag uppgivet.

''Ledsen. '' upprepar han. ''Jag kan, uhm, fråga runt lite. ''

''Tack. '' svarar jag. ''Men jag ska försöka lite till, kanske kan söka efter en guide eller något. ''

Han skrattar lite åt min ton på rösten, helt uppgiven och gnällig, och koncentrerar sig sedan på sitt. Justin befinner sig i studion och slipar lite på låtar, något jag också skulle vilja göra just nu. Men vad göra man inte för sina fans?

''Jag tror jag kankse har hittat något…'' mumlar jag för mig själv och nickar sedan belåtet. ''Här är det. ''

''Bra jobbat, sissy. '' flinar Justin, från andra sidan skärmen. ''Det tog dig bara typ en timme. ''

''Shych. '' fnyser jag förolämpat. ''Som att du skulle ha gjort ett bättre jobb. ''

''Nix, men jag skulle i alla fall kunna skaffa någon som gör det åt mig. '' säger han överlägset, men tappar snart masken och börjar skratta. ''Bara skojar, sissy. Det är toppen. ''

''Gah, jag hatar dig ibland. ''

''Älskar dig med. '' retas han och jag gör en irriterad grimas till svar.

''Okej, nu då. '' mumlar jag sedan och försöker hitta min gamla koncentration. ''Om jag klickar här, woah! ''

''Vad hände? '' frågar Justin oroligt.

''Jag tror jag fick in videon i programmet. '' förklarar jag stolt. ''Hey, sluta skratta. ''

Men han slutar inte skratta, så jag stänger av ljudet på Skype för att slippa höra honom. Istället försöker jag klippa vidare, och upptäcker till min förvåning att det inte var så svårt. Om man bara har någon som visar var man ska klicka blev det faktiskt riktigt lätt.

En halvtimme senare är har jag kommit riktigt långt, och om jag får säga det själv så ser det otroligt snyggt ut. Okej, okej, jag erkänner, jag är partisk, men lite bra blir det i alla fall. Nästan så man skulle kunna tro att någon som är bra på teknik har klippt och fixat. Plötsligt får jag syn på en rörelse upp i högra hörnet, och kommer på att jag faktiskt pratar med Justin på Skype.

''Förlåt. '' ursäktar jag mig och får snabbt en högljudd utskällning av min bästa vän.

''Jag har försökt prata med dig i tjugo minuter, din idiot! '' tjuter han upprört.

''Du skrattade så jag stängde av ljudet. '' försvarar jag mig. ''Det är ditt fel. ''

''Nej, det är ditt fel! ''

''Nej, ditt fel. ''

Vi fortsätter gnabbas i ett bra tag innan båda börjar skratta. Båda är egentligen för envisa för sitt eget bästa. Om jag var tvungen att betala varje gång vi haft ett oseriöst bråk som spårat ut på grund av att vi är envisa skulle jag ha enorma skulder.

''Men jag behöver prata med dig. '' säger Justin efter ett tag.

''Okej, visst. Om vad? '' frågar jag, han ser väldigt nervös ut.

''Jag har träffat någon. '' mumlar han och börjar rodna, vilket gör att han gömmer huvudet i händerna.

 

 



» Hanna

sjukt bra! älskar det :)

Svar: Åh, tack Hanna! :') <3
Elin Chanse

2014-02-15 // 15:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback