Kapitel 6

'Vad ska du ha på dig?'


 Jag tar upp mobilen och kollar vem det är.

''Det är Chris.'' informerar jag sedan Emma.

''Vad väntar du på? Öppna det!'' tjuter hon, jag kan nämligen ha nämnt vad Caitlin sa i bilen för henne... Jag öppnar det och tjuter till, tappar mobilen och gapar, allt på samma gång.

''Vad stod det?!'' nästan skriker hon.

''Han vill bjuda mig på en dejt.'' viskar jag fram.

''Va?''

''Han vill bjuda mig på en dejt.'' upprepar jag, dock lite högre denna gång.

''Åhh, grattis gumman!''

''Men det är väl inget?'' frågar jag lite nervöst. Sen hoppar jag högt då jag får ett nytt sms, av Caitlin denna gång.

'Hej, svara Chris innan han dör! ;)'

Jag börjar skratta lite och Emma undrar vad som var så kul, så jag förklarar.

''Aww, svara nu då!''

''Vad ska jag svara då?''

''Vad vill du?''

''Vet inte!''

''Men svara ja bara, det syns på dig att du vill det!''

''Hur ska jag skriva då?''

''Som det är.''

'Såklart jag vill, var och när? :)' skriver jag utan att skicka.

''Ska jag skicka ett hjärta?'' frågar jag Emma nervöst.

''Gjorde han det?''

''Öhh'' börjar jag samtidigt som jag knappar på mobilen. ''Japp'' svarar jag sedan.

''Då gör du det med.'' bestämmer hon. Jag lägger till ett '<3' och tvekar lite.

''Skicka!'' utbrister Emma som verkar se att jag tvekar. Jag tar mod till mig, läser igenom det en gång till och trycker sedan på skicka.

''Nu finns det ingen återvändo!'' utropar jag dramatiskt, och sekunden där på dör vi av skratt. Innan mobilen plingar till igen vill säga, då rycker jag till och blir helt stel. Nora får säga/skrika till mig några gånger innan jag vågar klicka upp smset.

'Toppen! Fredag klockan 6? Jag hämtar dig! :) <3'

'Låter perfekt, ses då! :) <3' svarar jag. Under tiden jag skrev kom det in ett nytt sms, så jag skyndar mig att titta. Det är från Caitlin.

'Bra val, ni kommer bli ett perfekt par! ;)'

'Jag har känt honom i 1 ½ dag, dessutom är det bara en dejt!'

'Ja ja, men just nu freakar han ur för att du sa ja! ;)'

'Verkligen?! ;)'

'Japp, det är nästan läskigt... ;)'

'Berätta INTE detta men jag freakade typ ur när jag fick hans sms...'

'Aww, vad gulligt!'

'Du håller tyst om detta, eller hur?'

'Såklart gumman!'

'Bra, men jag måste gå nu, hejdå!' blir det sista jag skriver innan jag lägger ifrån mig mobilen, avslutar med Emma och går ner för att prata lite med Sandra.

''Hej Sandra, vad gör du?'' frågar jag när jag kommit ner.

''Tittar på något konstigt program på tv, det handlar typ om någon tävling till nordpolen.''

''Aha, det tror jag pappa såg för flera år sedan.''

''Det kan stämma, det verkar väldigt gammalt. Vad skrek du om innan förresten?''

''Jag pratade med Emma.'' säger jag och rodnar lite.

''Är det det som får dig att rodna?''

''Nja...''

''Du kan berätta för mig, jag kommer inte skvallra.'' Något säger mig att hon menar det.

''Öhh, jag typ, öhh, har en dejt...'' säger jag lite tyst och lyckas rodna ännu mer.

''Vad kul! Vänta lite, med vem? Justin?'' utbrister hon nyfiket. Jag skakar på huvudet.

''Med en av hans kompisar, Christian heter han.''

''När?''

''På fredag.''

''Vad ska ni göra?''

''Vet faktiskt inte, han sa inte det.''

''Okej, är han snygg?'' frågar hon sedan ivrigt. Jag nickar lite generat.

''Vad kul för dig gumman!''

''Tack!'' ler jag.

''Vet du vad du ska ha på dig?''

''Nu låter du som en tonåring!''

''Förlåt då, men vet du det?''

''Ingen aning, eller jag har en klänning med mig.''

''Hämta den!'' När jag kommer ner igen nickar hon gillandes.

''Jag hade den på min konfirmation.'' informerar jag.

''Skor då?''

''Sandra!''

''Vad?''

Jag suckar åt henne innan jag svarar på frågan.

''Nej, eller jag har skor, men jag tänker inte ha klackskor och då finns det inga som matchar.''

''Vi ska iväg och shoppa, vad har du tänkt dig?''

''Ett par vita sneakers, kanske converse.''

''Ett par vita converse tror jag passar jättebra.''

''Okej.'' svarar jag och skrattar, sedan fortsätter jag. ''Du är värre än Emma!''

''Tack då!'' säger hon och fnyser, innan båda börjar skratta igen.

Sen går vi upp för att sova, då båda ska upp tidigt imorgon.


Vill du läsa novellen på engelska? Klicka här!

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback